כשאנו כותבים תוכנית עסקית וקובעים מטרות ויעדים, אנו מגדירים לעצמנו את הלקוחות שברצוננו להשיג. בבניית אסטרטגית השיווק שלנו, ובמיקוד פעולות יחסי הציבור, אנו שואפים להגיע אל הלקוחות הגדולים, שיביאו לנו את המינוף הכלכלי האמיתי. כמה פעמים כל אחת מאתנו ישבה וחשבה מה תגיד לאותה לקוחה גדולה, וכיצד תשכנע אותה שכדאי לה לרכוש את המוצר שאנו משווקות? אח, לו רק היתה לנו ההזדמנות להפגש עם הלקוחות האלו....
ולפעמים באמת הפגישה לה חיכינו מתקיימת, אבל התוצאות שלה אינן תואמות את התכנון המוקדם. לעתים קרובות קורה שאחרי הפגישה אנו חשות כי לא הצלחנו להעביר את המסר כפי שהתכוונו. למרות ההכנה שעשינו, ברגע האמת התרגשנו, התבלבלנו, אולי קצת התבישנו, ואופס, פיספסנו את ההזדמנות.
שתקום אחת שלה זה לא קרה.
הרגשת ההחמצה במקרים הללו היא קשה ומייסרת. לא פשוט לעבור לסדר היום ולהמשיך אחרי טעות כזו. השאלה החשובה היא כיצד גדלים ממנה, וכיצד מונעים ממנה לקרות בפעם הבאה.
אחד הכלים החשובים ביותר להעצמה ורכישת בטחון עצמי בשיווק העסק שלנו היא היכולת להופיע בפני קהל ולא חשוב מה מספר האנשים היושבים בו. זה יכול להיות אחד או מאה -לצורך הענין, כישורי הפרזנטציה שלנו חשובים באותה מידה.
היכולת לדבר באופן ממוקד ומשכנע על העסק שלנו, ולגרום לצד השני באמת להקשיב למה שאנו אומרים, להמעיט בדיבור, אך להדגיש את העיקר, לאמר את מה שחשוב שהצד השני ידע, אבל לא להעמיס בדברים הפחות חשובים: קל להגיד, הרבה יותר קשה לבצע.
מבחנים חברתיים גילו כי פחד קהל הוא סוג הפחד הנפוץ ביותר, ואחד החזקים ביותר אצל רובנו. למעשה, לכל אחת חששות לפני שהיא צריכה לדבר בפני אנשים אחרים. האתגר האמיתי הוא להתגבר על החשש הזה, ולהתעשת בצורה המהירה ביותר.
האימונים להופעה בפני קהל הם קריטיים לשיפור היכולת שלנו להציג, לשכנע ולמכור את המוצר שלנו.
חשיבות המסר הממוקד
המסר שלנו - זוהי נקודת המפתח בשיווק העסק שלנו. המסר הוא הדבר החשוב ביותר שהלקוח צריך לדעת. בכל מצגת ובכל מפגש שלנו חשוב שיהיה מסר ברור וממוקד אותו אנו רוצים להעביר לצד השני. המסר הזה יוביל את כל המפגש: החל מהאופן בו נתכונן אליו, עבור דרך הלבוש אתו נגיע לפגישה, החומרים שנביא אתנו והחשוב מכל האופן שבו נציג את הדברים.
לעתים רבות קורה שאנו שומעות חברות שמדברות על העסק שלהן, אבל בסיומם של הדברים אנו חשות שבעצם לא הבנו מה הן עושות, מה הן מוכרות.
גיבוש העקרונות החשובים לנו ביותר בעסק שלנו, מיקוד הלקוחות שאליהם אנו רוצים להגיע, והיכולת שלנו לשכנע אותם הם המפתח להצלחה.
אחרי שגיבשנו את המסר עלינו ללמוד כיצד לעשות זאת בפועל. שיעורים תיאורטיים בבנית פרזנטציה אפקטיוית כמוהם כלימוד הכנת סושי בהתכתבות. עלינו להופיע בפני קהל, כדי שנדע לעשות זאת. ובכן, כיצד לתת פרזנטציה אפקטיוית, כזו שתגרום לשומע להקשיב לנו? זהו השלב הבא בתהליך הלימוד.
ולפעמים באמת הפגישה לה חיכינו מתקיימת, אבל התוצאות שלה אינן תואמות את התכנון המוקדם. לעתים קרובות קורה שאחרי הפגישה אנו חשות כי לא הצלחנו להעביר את המסר כפי שהתכוונו. למרות ההכנה שעשינו, ברגע האמת התרגשנו, התבלבלנו, אולי קצת התבישנו, ואופס, פיספסנו את ההזדמנות.
שתקום אחת שלה זה לא קרה.
הרגשת ההחמצה במקרים הללו היא קשה ומייסרת. לא פשוט לעבור לסדר היום ולהמשיך אחרי טעות כזו. השאלה החשובה היא כיצד גדלים ממנה, וכיצד מונעים ממנה לקרות בפעם הבאה.
אחד הכלים החשובים ביותר להעצמה ורכישת בטחון עצמי בשיווק העסק שלנו היא היכולת להופיע בפני קהל ולא חשוב מה מספר האנשים היושבים בו. זה יכול להיות אחד או מאה -לצורך הענין, כישורי הפרזנטציה שלנו חשובים באותה מידה.
היכולת לדבר באופן ממוקד ומשכנע על העסק שלנו, ולגרום לצד השני באמת להקשיב למה שאנו אומרים, להמעיט בדיבור, אך להדגיש את העיקר, לאמר את מה שחשוב שהצד השני ידע, אבל לא להעמיס בדברים הפחות חשובים: קל להגיד, הרבה יותר קשה לבצע.
מבחנים חברתיים גילו כי פחד קהל הוא סוג הפחד הנפוץ ביותר, ואחד החזקים ביותר אצל רובנו. למעשה, לכל אחת חששות לפני שהיא צריכה לדבר בפני אנשים אחרים. האתגר האמיתי הוא להתגבר על החשש הזה, ולהתעשת בצורה המהירה ביותר.
האימונים להופעה בפני קהל הם קריטיים לשיפור היכולת שלנו להציג, לשכנע ולמכור את המוצר שלנו.
חשיבות המסר הממוקד
המסר שלנו - זוהי נקודת המפתח בשיווק העסק שלנו. המסר הוא הדבר החשוב ביותר שהלקוח צריך לדעת. בכל מצגת ובכל מפגש שלנו חשוב שיהיה מסר ברור וממוקד אותו אנו רוצים להעביר לצד השני. המסר הזה יוביל את כל המפגש: החל מהאופן בו נתכונן אליו, עבור דרך הלבוש אתו נגיע לפגישה, החומרים שנביא אתנו והחשוב מכל האופן שבו נציג את הדברים.
לעתים רבות קורה שאנו שומעות חברות שמדברות על העסק שלהן, אבל בסיומם של הדברים אנו חשות שבעצם לא הבנו מה הן עושות, מה הן מוכרות.
גיבוש העקרונות החשובים לנו ביותר בעסק שלנו, מיקוד הלקוחות שאליהם אנו רוצים להגיע, והיכולת שלנו לשכנע אותם הם המפתח להצלחה.
אחרי שגיבשנו את המסר עלינו ללמוד כיצד לעשות זאת בפועל. שיעורים תיאורטיים בבנית פרזנטציה אפקטיוית כמוהם כלימוד הכנת סושי בהתכתבות. עלינו להופיע בפני קהל, כדי שנדע לעשות זאת. ובכן, כיצד לתת פרזנטציה אפקטיוית, כזו שתגרום לשומע להקשיב לנו? זהו השלב הבא בתהליך הלימוד.
רוצים לדעת עוד? כנסו לאתר שלי http://www.saritarbell.com